Jan de Roos ( 1963 ) – Pianist

Jan kreeg zijn eerste orgellessen van Katrien Valk en Piet Wiersma. Aan het Groninger conservatorium studeerde hij orgel bij Wim van Beek en piano bij Gerben Makkes v/d Deyl . Aanvullende lessen volgde hij bij Alain Planet (20ste eeuwse pianomuziek) en bij Vladimir Tropp (Russische pianomuziek).

In 1990 studeerde hij af voor het diploma uitvoerend musicus..

Hij heeft veel solistisch opgetreden maar ook met kamermuziek houdt hij zich intensief bezig.
Hij heeft een groot deel van het repertoire voor pianokwartet uitgevoerd samen met strijkers uit het Noord Nederlands Orkest onder de naam Rossio-pianokwartet. Hij speelde ook in diverse duo- en trioformaties.

Veel gevraagd is hij als koorbegeleider. Hij speelde samen met o.a. toonkunstkoor Bekker, het Sallands Bachkoor , toonkunstkoor Delfzijl, toonkunstkoor Heerenveen, studentenkoor GICA, het Drents kamerkoor en het Roder jongenskoor.

Jan heeft vooral veel in (noord)Nederland opgetreden maar ook daarbuiten, onder andere in Duitsland, Tsjechiƫ en Groot-Brittanniƫ.

Start typing and press Enter to search